At vælge den rette ejendomsmægler er et enormt vigtigt valg for en køber. Det vil nemlig have stor betydning for, om de får drømmehuset, og til hvilken pris de får den. Når køberne leder efter en kompetent ejendomsmægler, vil det første møde med mægleren typisk foregå på vedkommendes hjemmeside.

Er du ejendomsmægler, er det derfor vigtigt, at din hjemmeside fremstår flot og professionel, så køberne får et godt førstehåndsindtryk af dig og dit firma. Læs med her og bliv klogere på, hvordan du skaber en hjemmeside, der tiltrækker kunder.

Vælg et godt webhotel til hosting af din hjemmeside

Hvis du skal starte en hjemmeside helt fra bunden, har du brug for et webhotel. Som navnet antyder, fungerer et webhotel som en form for hotel for din hjemmeside. Det vil sige, at du lejer og betaler for en plads på en server, hvor din hjemmeside og alle de tilhørende filer–tekster, billeder, videoer osv.–kan ligge.

Uden et webhotel kan din hjemmeside ikke “uploades” til internettet, hvormed ingen kan se den. Et webhotel er derfor essentiel for, at din hjemmeside bliver synlig online og tilgængelig for besøgende hele døgnet rundt.

De billigste webhoteller koster mindre end 10 kr. månedligt, hvorimod de professionelle starter ved 100 kr. om måneden. Forskellen på de billige og dyre løsninger ligger i, hvilke ressourcer webhotellet har til rådighed, såsom plads og trafikgrænse. Gør dig derfor klart, hvilke behov du har til et webhotel, inden du vælger.

Find hosting på Hostingguiden og tag det første vigtige skridt på vejen til en professionel og succesfuld hjemmeside.

Tænk nøje over domænenavnet

Når du laver en hjemmeside til dit ejendomsmæglerfirma, skal du vælge et professionelt og relevant domænenavn. Et domæne er dit identitet på nettet, og det er det, dine kunder skal skrive i adressefeltet for at besøge netop din side. Dit domænenavn øger desuden din troværdighed, da dine kunder kan sikre sig, at det er dit firma, de besøger og kommunikerer med. Derfor er det oplagt, at du benytter dit firmas navn som domæne for at gøre det så nemt som muligt for potentielle kunder at finde dig på nettet.

Du kan også bruge dit domænenavn i din e-mailadresse, hvilket virker enormt professionelt og gør dig godt kørende i kommunikationen med dine kunder.